World of Warcraft Blog

World of Warcraft Blog

A Paladin - Áttekintés

2008. március 14. - Kirgeth
Kedvenc kasztom. Valamiért ezzel sikerült először elérnem egy magasabb szintet. Az illető egy Blood Elf paladin (lásd oldalt :P). De ne szaladjunk ennyire előre, ezt a bejegyzést amolyan áttekintőnek szánom. Mondjuk úgy, hogy ízelítőnek.


Tehát a Paladin. Ötvözi a közelharcos és a mágiahasználó archetípust. Remek választás olyannak, aki szereti a mágiát, de az is jó érzéssel tölti el ha kardjával (esetleg egyéb fegyverrel) csapkodhat, mint pl én…

Nézzük csak, mit is írnak a hivatalos honlapon az erősségekről és gyengeségekről?

 
Hordhat nehéz páncélzatot és a legtöbb fegyvert képes használni
    Figyelem! Ez a legfontosabb, a későbbiekben erre alapozom majd a fejlesztést.

Képes gyógyítani és feltámasztani másokat.
    Nos igen, ez jó dolog. Idő spórolható meg a Farmolás (szörnyek ölése) alatt: nem kell     ennünk, s ha esetleg meghal egy party tagunk, akkor azt gyorsan visszahozhatjuk.

Aura és Áldás (Blessing), melyek jó erősítő varázslatok (Buff)
    Elég jó támogatás egy partyban az biztos.

Idézhet Warhorse-t.
    Igen, ha paladin vagy és eléred a 40. szintet, 99 aranyat kapsz jutalomba. J

Feláldozhatja magát, hogy a csapattársait védje
    REMEK! Komolyan itt az egyik legértelmetlenebb varázslatra utalhatnak, ami 5 percre         cselekvésre képtelenné tesz egy party tagot, a paladint meg kis mozgásra kényszeríti        szellem alakban…

Magas mana költségű varázslatok
    Nos igen, ez van, együtt kell élni vele. :P

Nincs távolsági támadása
    VÉTÓ! Ez nem igaz! VAN! Jó persze nem túl nagy hatótávú, de arra elég, hogy ha az         ellenfél menekülni kezd akkor ne fusson túl messze. Az pedig, hogy menekülni fog             előlünk, az egyértelmű!

 

Milyen feladat való egy Paladinnak?

Avagy mit adnak a Talentek?

Tank (Protection)

Mivel hordhat nehézvérteket (40-től már Platet is) valamint pajzsot, ezért igen jelentős mennyiségű Armor ponttal bír, amit még tovább emel néhány talentje. Egyetlen hátránya, hogy kevés a HP-ja, ám ez megfelelő felszereléssel kompenzálható.
Külön Talent táblázata van erre a feladatra.

Damage Dealer (Retribution)

Nem rég olvastam egy cikket, amiben arról panaszkodott az író, hogy leszólták, amikor raid groupba akart csatlakozni, mint DPS (Másodpercenkénti sebzésre gyúró).
Meglepődtem a dolgon, hiszen éppen akkor terveztem át a lovagom Talentjét Retributionra.
44. szinten 150-es dps szerintem elég jónak számít.

Healer (Holy)

Ennek is használható, de tény hogy van erre a feladatra csomó jobb kaszt. Erre még nem éleztem ki a karakterem, nem igazán vonz a lehetőség. Inkább kezdenék egy papot.

A fenti csak három nagyon alap típus. Én nem szeretem ennyire behatárolni a karaktereimet, ezért inkább a vegyítéseket helyezem előtérbe. Kirgeth jelenlegi Talentezésével egészen jól megállja a helyét mind Tankként mind pedig DPS-ként. Csupán fegyvert kell váltanom ;)
 
No egyenlőre ennyi.

A későbbiekben részletesen kivesézem a kaszt lehetőségeit, sőt mondok pár tippet hogyan és hol érdemes fejlődni 1-48-ig.
Lesz szó ezen kívül a Professionokról is, meg a felszerelésekről.
 
Addigi is, ha gondoljátok leírhatjátok, mi a véleményetek a kasztról.

A bejegyzés trackback címe:

https://woww.blog.hu/api/trackback/id/tr45380636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petike 2008.03.19. 14:48:29

Szia!

Gyakorló Paladinként szeretnék hozzáfűzni egy-két dolgot a megjegyzésedihez:
Az Önfeláldozás igenis hasznos lehet, instában egy másik palára vagy papra rátenni wipe előtt közvetlenül. így ő túléli, és feltámaszthat mindenkit, nem kell szaladni. (Persze, nincs mindig kire rátenni, de Karában sok időt lehet vele spórolni, ha nem kell szaladni. De a feltámasztást is ritkán használom farmolás közben)
Ja és szerintem sem a legjobb Dps, hiányzik a balkezes fegyver, és a daggerhasználat képessége, ami sokat dobna a dolgon. A távolsági varázslatok hiánya meg egy Battlegroundon jön ki igazán, amikor pl Allterac Valleyban csak ácsorogsz, vagy beszaladsz meghalni a szemben állók tömegébe.

Persze ezek csak az én meglátásaim. Egyébként nagyon tetszik a blogod, csak így tovább

Petike

b3d 2008.05.25. 22:18:01

hi te mit ajánlkanál mire rakjam a talentjaim?

dawyd 2008.06.27. 14:39:48

Szia


én azt szeretném kérdezni egy paladin 2H fegyoval tolja?? mert én enm eredetin tolom hanem egy fun szerveren és nem tom hogy mért ütök kcistiket pedig emgvan midnen jo cuccom és Retris vok!!!! de nem ütök csak 2K mért van ez engem nagyon zavar:S lécci ha tudsz segís

beckindan 2008.07.29. 12:42:26

nos sziasztok nekem van blizzliken egy 70es retry paladinom,max bs,max mining, max first aid! na de mindegy a lényeg hogy pl a 3perces bubi nagyon is jo dolog pl amikor a healerek kifogynak a manabol en rarakom a tankra es a healerek 3 perc alatt siman feltoltik a manajukat maxra!!(nem eredeti sajna ezert alterac valleyt meg nem probaltam de egy tipp:ne álj hanem healelj:DD) am a palanal en critbe 3000et utok szal nem rossz az a 2k sztem:D (vagy lehet h 3k kicsi de mint emlitettem nem eredeti szero szal azon a szeron az nagy:P)

Bandy 2008.08.04. 21:19:12

Én nem szólnám le a pala healert pvpben az egyik legjobb mivel magas heal és plate armor ami azért ütős dmg ben igaz nem a legjobb de akk is lassan de megölöm a retri palát nagyon nem kedvelem viszont személyszerint gyengének tartom lehet h ha fullosan meg van csinálva meg minden 8 k is üthet (nem vicc) de én azt flash heallel felhealelem olyan 4-8sec alatt csak egy kis hastet kell stackolni , azért is jó healernek mer ha estleg leagróz vmit nem tuti h elsőre meghal így a heal agró kérdése sem akkora gond manában pedig ha kicsit rágyűrűnk az MP5 re már nem is megy annyira a manánk

Novák 2008.10.25. 23:01:00

Sziasztok! Nagyon kezdö WOW-ozó emberke vagyok. A varázslatokkról szeretnék pár kérdést feltenni(azt tudni kell hogy semmi angol tudásom nincs), melyik olyan varázslat mely tud sebezni is. Persze Paladin harcosról van szó. Választ az e-mail-re kérek,válaszomat elöre köszi

Novák 2008.10.25. 23:01:53

Sziasztok! Nagyon kezdö WOW-ozó emberke vagyok. A varázslatokkról szeretnék pár kérdést feltenni(azt tudni kell hogy semmi angol tudásom nincs), melyik olyan varázslat mely tud sebezni is. Persze Paladin harcosról van szó. Választ az e-mail-re kérek,válaszomat elöre köszi nota25@mail.datanet.hu

coug@r 2009.04.26. 20:40:55

Paladin a legjobb kaszt szerintem,DE sajna nem értek annyira hozzá azt má kitapasztaltam h a paladinál nem lehet elszarni a talentot kivéve ha tényleg nagyon szar vagy de ez most mindegy a igazaból én a wowtaurin játszok és akár h vagy addolva megfelturbozba akko sem lehet 4k nagyobbat kriterni és arénába amget lazán bevernek mert ők csak ugy pöcintik az orrom alá a 6k criteket.vki megirná h lehetne kicsit is felhuznom h azé legalább a 3k critet suroljam (nem wotl játszom)

Kirgeth 2009.04.26. 21:13:38

Üdv!
A Taurin tudtommal már 3.0.9-es patch van. Ebben a pala nagyon elszált kaszt, a mage-t könnyedén veri pl.

Ha a bal oldalon lévő Retribution menüőontra kattintasz találsz pár leírást ami fontos tudni egy jó palának.

Ha 3.0.9-ben egy ütéssel nem ütsz 2-3k kritet akkor nagy esélyel nem talenteztél a logfontosabbra! (sheet of light).

Amúgy a paladinnak a "burst damage" az erőssége, akárcsak a sámánnak.
A burst damage azt jelenti, hogy több ütéssel sebez nagyot.

Pl merci setben a következő:
Crusader Strike (2k) Seal of Command (2k), Judgement (500), Divine Storm (2k) = ez így összesen 6500 damage, kb 3 gombnyomással.

Onlumper 2009.05.26. 23:22:16

Na ezt kikérem a magam,és minden holy paladin tnevében!!:[

A Paladin a legjobb healer egy BG-n szerintem.Max a dudu veszi fel vele a versenyt...A talentek miatt akár 1-2 seces spellekkel 8-9k-t healel a targetba+10%ot mindenkibe a környéken(8-900) +instant 4k-s healek:P Ráadásul ha van mellette valaki más is aki healel akkor abból is kapja a manat végig,+igen sokat krttel és ez mind manat ad neki vissza tehát eléggé sokáig bírja.A pappal ellentétben nem esik kétségbe ha esetleg páran elkezdik csépelni akkora kardokkal mint ő 2x,mivel az armorja is igen nagy,és hp-ja is van egész szépszámmal.
Aztán ott van a bubi is ha sok az ellen,na az alól aztán teljesen nyugodtan healelni jobbra balra amíg meg nem unja 12secig,ami igencsak sorsfordító 1 BG-n vagy arenan.
Na meg mostmár a 3.xes patchekkel/a új kieggel néha még 1 maget is lepipálok dps-ben.Persze csak rövidtávon:D Szóval ha BG-n egy holy paladint látsz megjelenni a TE oldaladon,akkor dőlj hátra és élvezd ahogy a másik fél hullik:D(egy kis költői túlzást megengedhetek magamnakXD)

Tisztelettel maradtam
Gallem

pitbull017 (törölt) 2009.08.26. 00:15:04

Hello én egy 70 es pala vagyok, és lenne egy oriási gondom, mivel kezdő vagyok nagyon a témába és csak úgy pislogok amikor gy másik 70 es 1 szempillanás alatt megöll amikor azt hiszem h végre hatnifog a zsí újj páncél:D na az a problémám hogy retire talentoltam és csak 150 et üt alapon max 1000 ret a reti-képességekkel
a kardom 400 valamennyi a sebzése és 9800-körül van a HP-m valaki légyszives segitsen :D azt megköszönném ;)

Blaackshadow 2009.09.03. 22:02:45

@pitbull017: Szijjó
Talán az a baj lehet h a sword-öd skillje kevés.Azt felkell húzni maxra h jobbakat sebezz ,meg akkor tudsz majd nagyobbakat critelni.Meg jobb geart(cuccost) kell beszerezni amit BG-ken szerzett honorból tudsz venni v instákba. :)

Wowfun 2009.09.17. 16:41:05

Sziasztok! csak nemrég találtam meg ezt a fórumot.:D nagyon jó és hasznos. egy kicsit szeretnék beszélni a DPS-ekről köztük is inkább a meele dps-ehről. Ezek közül a legfontosabb a rogue. 1.3k ahste ratingel és 5k ap-vel elég nagy DPS-t csinál.DE!!!!
A Paladin lazán lekörözi. mindjárt megmagyarázom mért. Szerezz egy nagyon erős 2 handed weapont mondjuk mint a The jawbone 202 damage per second-al.
Ezután és most ne lepődj meg minden cuccod amit szerzel adjon egy csomó HASTE RATINGET!!!!!
Tudom hogy hülyeség de az én paladinom 1329 haste ratingel szólózza ULDUART!! igen hülyeségnek hangzik. DE!!! Ha nem hiszed akkor regisztrálj a www.wowolympc.com oldalon és gyere fel a szerverre. ez a szerver alapból angol de ha feljössz akkor kis szerencsével találkozunk. a Paladinom neve "CrimsonThunder akit érdekel ugyhogy ha jössz akkor rakj a friends listre és whispelj ha fent vok. elképesztő hogy egy pally mit tud tenni ha jó a fegyója és a haste ratingje.:D:D:D whispelj bátran:)

Wowfun 2009.09.17. 16:41:38

bocs a hibák miatt xD *"CrimsonThunder"

Wowfun 2009.09.17. 16:43:26

ohh igen és a paladin alapból veri a mage-et PvP-ben ha vki pro vele és JÓL talentel mert a retribution menüben amit olvastam... te jó ég. xD

Wowfun 2009.09.17. 17:06:01

ohh és Bandy. mindegy hogy retribution-re talentelsz vagy holy-ra. ha nagyon sok a haste-ed akkor mindegy. én mindkettőt próbáltam. személy szerint én a retrit jobban szeretem a divine storm és a repentace miatt de teljesen mindegy mert ha 1300 ahsted van akkor a heal spelljeid szinte instant-ok. hahaha nem vicc

Wowfun 2009.09.17. 17:07:01

bár ezt már nem hiszem hogy olvasni fogod

Kirgeth 2009.09.25. 15:44:30

Kedves Wowfun, feltételezem a szervereden a boss-ok nem spelleznek az instákban, és csak fehéren sebeznek. Úgy nem nagy dolog a solo.

Amúgy pedig kipróbáltam amit írtál, csak hogy nehogy azt mondják rám hogy látatlanban itélkezem.
930 hasteratingot tudtam összeszedni (nightmare fun szerveren) ennél többet nem sikerült. Engineeringes kesztyűenchant még javít ezen percenként pár másodpercre 340-vel.

Így kb 30%-os attackspeed és casting speed gyorsulás jött össze, ami annyira nem ér sokat.
Az ötletedet mindenesetre köszönjük :) azon a szerveren játszók biztos jó hasznát veszik.

Amúgy pedig mit olvastál a retri menüben ami ennyire nem tetszik? Mutass egy "JÓ" talentet és megvitatjuk.

KiLLeRoFtHeDo0M 2009.10.17. 20:47:26

Szia!
Látom elég rég volt komment, de remélem válaszoltok rá.
Retri pala vagyok, olvastam a "Skeleton treet" meg mindent, de akkor sem tudom, hogy pontosan, hogy milyen egy 100%-os retri pala talent. Esetleg ezen az oldalon:

www.wowarmory.com/talent-calc.xml?c=Paladin

Aztán belinkelni az eredményt?
Nagyon megköszönném.

(én is tauris vok csak én WOD-on tolom a gamet, megtalálsz Lionsilver néven)

KiLLeRoFtHeDo0M 2009.10.18. 19:24:45

Köszi az infót. Átraktam PVE-re és elmentem vele instázni és tényleg sokat nőtt a boss elleni mind piros mind fehér támadás. Köszi még1x.

Annyit, hogy én kezdő wowos vok és az lenne a kérdésem, hogy összeakarok dobni egy full merci szetet a retri palámnak. Na de ezt merre keressem és mi a szet neve ami ajánlani tudsz?

KiLLeRoFtHeDo0M 2009.10.18. 19:25:24

***Nem piros, hanem sárga!!***

Kirgeth 2009.10.18. 23:16:54

Wowhead a barátod ;)
Amúgy pedig Orgrimmarban találod a pvp-s vendorokat, mégpedig a Champions hallban (asszem... a mage trainerrel kb szembe) vagy Isle of Quel'Danas-on.

A retri palának való merci set a Merciless Gladiator's Vindication

KiLLeRoFtHeDo0M 2009.10.19. 17:07:23

Nem találm OG-ban sehol se főleg nem a mage trainer előtt... Milyen addonsokat használsz palához amik megkönnyítik az életed? :)

Kirgeth 2009.10.20. 16:44:53

Event Wacher - Jelez ha aktívvá válik egy képesség. Pl a The Art of War-nál.

Ezen kívül nem sok Pala specifikus dolgot. Néha a Tankadint (offgearként tankra gyűrok)

Raideken meg régebben a PallyPowert használtam, de most 3.1.3-hoz nem sikerült szereznem :S

Lassan új cikket is írhatnék :D ideje is volna, csak nekem nincs... :(

KiLLeRoFtHeDo0M 2009.10.22. 16:54:51

Szia!

Szeretnék összedobni egy jó PvE setet, de az lenne a kérdésem, hogy melyik instán esnek a set darabjai?

Kirgeth 2009.10.22. 19:34:49

Üdv,
PvE set alatt feltételezem valamelyik T-t érted. T6-ot (70-re) vagy 80-asra?

Nem mondom meg hol esik. Szerintem többet érsz azzal, ha meg mondom hol tudhatod meg. :)

wowhead.com
A "Database" menün belül találsz egy olyan menüpontot, hogy "Item Sets" azon belül pedig "Paladin"
Most kaptál 83 találatot. Gondolom nincs kedved átnézni mindet, úgyhogy szűkítsük a kört.

A Wowhead-en egyszerűen lehet szűkíteni.
Írd be, a "Required level" rublikáiba a szintedet. Pl ha a 70-es set-re vagy kíváncsi, akkor 70-70-et írj.
Ilyenkor ha az "Aply Filter" gombra nyomsz, akkor kilistázza neked az összes 70-es szintre való set-et.

De te gondolom kb-ra tudod mit akarsz, nincs kedved válogatni. Szerencsére van egy olyan Filterünk (Szűrőnk), hogy "Tag" itt aztán van sok sok set típus.

Dungeon Set 1-2 60. szintre való PVE set-ek.
Dungeon Set 3. Ez már 70-es PVE de elég gagyi :)

Tier 1-3 szintén 60-as PVE
Tier 4-6 70-es szintre való PVE
Tier 7-9 80. szintre való PVE

Arena Season 1-7 Set - PVP set, egy része BG-kel, másik része arenával szerezhető meg. A Season 5 már 80-ra van.

Értelemszerűen minél magasabb a Set száma, annál jobb.
Ha kiválasztottad a setet, akkor kiad 3-at.
Holy-Prot-Retri.
Könnyű megkülönböztetni, ami spell powert ad az a holy, ami blockot, dodge-t stb-t az a prot, ami sok Strenght-et és critiket az a retri. :)

Remélem segítettem, és remélem megtetszik neked is a wowhead, én szeretem, könnyű használni, és sokminden megvan rajta. (amit nem látsz elsőre, azt nézd meg a kommentek közt :))

KiLLeRoFtHeDo0M 2009.10.23. 11:20:56

Eddig is ismertem a wowheadot, de eddig csak küldire használtam, de mióta van quest helperem arra se. Tényleg nagyon hasznos és tényleg könnyű kezelni is.

Már csak azt nem tudom, hogy hol találom azt a woheadon, hogy az item hol esik illetve ki dobja "sima ints szörny" (ami a boss elött van. Nem tudom mi a pontos álltalános nevűk ezeknek.) Vagy a boss.

Általában erős bossokat sőt a boss előtti szörnyeket is raidban öljük meg. Ilyenkor mindig azé lesz a "jó cucc" aki a leggyorsabb. Nincs erre vmi addons vagy fene tudja trükk, hogy néha én is kapjak hasznos itemeket, mert eddig mindi hoppon maradtam.

Kirgeth 2009.10.23. 11:50:48

de van egy trükk. Menj sokat instába, esetleg guilddal.
A másik jótanács, hogy legyen szerencséd :D

ritripala 2010.07.06. 10:14:55

sziasztok!! Az eclipse-n játszom és megnéztem h menyivolt a max sebzésem és 4000 80 on ez jo??mert látam egy videot azon meg egy retri pala 18k sebzett

Tilikov (törölt) 2010.07.18. 17:11:41

Üdv mindenkinek!

Nemrég indult egy új wow-os mmorpg, aki most elkezdi, az még az élvonalban indulhat. Én tegnap kezdtem és az elsők között vagyok. Ajánlom mindenkinek.

Akit érdekel, azt arra kérem, hogy ezen a linken regisztráljon, mert így én is kapok egy kis bónuszt :)

s1.sfgame.hu/index.php?rec=8248

Ha segítség kell keressetek meg, Urfang néven nyomom :)
süti beállítások módosítása